Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Thomas Vanderick - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Thomas Vanderick - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Door: Thomas Vanderick

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Juli 2013 | Venezuela, Playa Colorada

Hola Amigos!!

Mijn eerste week zit erop! De reis begon heel slecht.. Ik was zo ziek als een hond op de vlucht van Madrid naar Caracas! Na 10uur afzien was ik er eindelijk! Caracas zag er vanuit de lucht zo armzalig uit, overal barrios, dat zijn huizen op huizen gebouwd op heuvels, heel bouwvallig. Sloppenwijken dus. Na 6 uur vertraging had ik daar mijn vlucht naar Barcelona, die was direct voorbij want ik denk dat ik in mijn zombiestatus die vlucht niet echt bewust heb meegemaakt. Na al die tijd te reizen en niet te slapen stond ik op automatische piloot. Ik was blij als ik in mijn hangmat mocht kruipen. Zaterdagochtend werd ik na 3 uur slapen al wakker. Er was een canadees aangekomen en samen hebben wij een bootje gehuurd en wat rond de eilandjes gaan varen en lekker gaan snorkellen. Zondag met een van de leerkrachten spaans zijn bootje mee gaan varen, 5 uur in de vlakke zon op zee zonder water.. was niet echt een strakke move van mij. Natuurlijk zag ik zo rood als een kreeft, maar het feit dat ik dolfijnen heb gezien maakte het helemaal goed! Op maandag was iedereen die nog moest aankomen aanwezig. Een hele hoop engelse meisjes van the leap, waar ik nu mee in het internet cafe zit. Ik kan met hun niet door de straten lopen zonder elke winkel binnen te gaan haha. Voor de rest een hoop duitse, ijslandse meisjes. De mannen zijn dus zwaar in de minderheid, maar daar lig ik niet wakker van. Dinsdag zijn de spaanse lessen begonnen. Het tempo ligt enorm hoog, ik heb na een week al bijna alle werkwoorden in de tegenwoordige tijd onder de knie en de vocabulair is helemaal niet zo moeilijk. Verder hebben we een merengue les achter de rug die na veel rum en biertjes snel lekker los liep. Donderdag en vrijdag hebben wwe in de voormiddag ´marine conservation´gaan doen. Vrijwilligerswerk dus. Vuilnis oprapen en borden maken voor ´the awareness´te verhogen, Niet echt mijn ding, ik werk liever met mensen. Dit weekend ga ik top chillen op het strand en lekker niks doen. Volgende week is het een hele week werken met de kinderen uit het dorp waar ik woon. Dan vertrekken we voor een weekend naar Isla Margarita voor een weekendje beach time. Maandag vertrekken we voor een week naar Caripe, voor te gaan hiken en mijn verjaardag te vieren! We gaan camperen in de bergen, en ik heb een flauw vermoeden dat ze hier een feestje aan het plannen zijn. Dan een 8 daagse kajak tocht door de Orinoco Delta en juli zit erop. Dit was het!

Zonnige groeten uit Venezuela!

  • 07 Juli 2013 - 14:34

    Ivo Vanderick:

    Dag beste Thomas,

    In ieder geval ben je je niet aan het vervelen.

    Geniet ervan en ik ben nieuwsgierig hoe je je uit de slag zult kunnen treken na een twee manden onderdompeling in de spaanse taal !!

    Vele groeten van uit Kampenhout

    ik ben volgende week in Zwitserland ,en ga vervolgens naar Slijfpanje .

    Blijf maar regelmatig verslagen schrijven zodat ik op de hoogte blijf

    met genegen groeten

    pa

  • 10 Juli 2013 - 14:28

    Anne-Mie Habils:

    Dag lieve Thomas,
    Dat klinkt allemaal erg goed! Maak maar veel foto's zodat we straks allemaal kunnen meegenieten.
    Hier is het ondertussen ook eindelijk zomer geworden. De verbouwingen zijn klaar dus hopelijk kunnen we wat van het zonnetje profiteren, lekker.... Nog héél veel leer- en ander plezier.
    Besos grandes xxxxxx
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hey, Iedereen! Welkom op mijn blog! Hier ga ik de foto's en de verhalen die ik in Venezuela ga meemaken posten zodat jullie mij kunnen volgen!

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 2312
Totaal aantal bezoekers 4499

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 02 September 2013

Spaans en vrijwilligers werk in Venezuela

Landen bezocht: